Blogg

FRAMTIDENS DIGITALA REDOVISNINGSBYRA AR HAR

När man driver företag är det mycket man måste tänka på för att allt skall gå så bra det bara går. Dels måste självklart fokusera på att sälja sina produkter eller tjänster men saker som eventuella medarbetare, att köpa in varor eller annat material och så naturligtvis bokföring och redovisning. Det går dock att göra saker och ting så enkelt som möjligt!

83-5-framtidens-digitala-redovisningsbyrå-ar-harEn av de viktigaste sakerna man som företagare kan göra för att allt skall drivas så smidigt som möjligt är en inventering över vad man själv kan göra och vart man kan tänkas behöva hjälp. Det är ju trots allt så att alla människor har olika kompetens och ingen kan allt. Även som småföretagare kan det helt enkelt vara en smart investering att låta någon annan ta hand om en viss uppgift eftersom det i slutändan faktiskt är bättre för alla – även om det kostar pengar till att börja med.

En av de saker där många företagare väljer att anlita någon annan för jobbet än de själva är inom redovisning – med en personlig redovisningsekonom får man hjälp av en person som verkligen lär känna ens företag och ekonomi. Helt enkelt någon man kan lita på och som dessutom har specialkompetensen som behövs för att allt skall vara i sin ordning bland dokument och bokföring.

Fördelar med en redovisningsbyrå

  • Du låter proffsen sköta jobbet och kan därmed förlita dig på att allt i din redovisning blir precis som det skall vara. Dessutom kan du få information om saker du till exempel kan dra av på skatten som du kanske inte kände till. Helt enkelt en möjlighet att faktiskt tjäna pengar.
  • Du öppnar upp för tid som du istället kan lägga på saker du är expert på – som att till exempel sälja den tjänst eller produkt som är huvudperson i ditt företag.

Det finns helt enkelt en hel del fördelar med att anlita en redovisningbyrå för att ta hand om dessa bitar inom företaget. Bokoredo erbjuder hjälp med redovisning på ett nytänkande sätt och anpassar sin service till just ditt företag i alla lägen.

Framtidens digitala redovisningsbyrå är något som många inom branschen just nu talar om. Det är nämligen så att mer och mer av redovisningen kommer att ske digitalt och detta är något som många redovisningbyråer nu jobbar med att anpassa sig till.

Tänk på detta när du väljer redovisningbyrå

  • Se över företagets budget. Genom att göra detta vet du hur mycket du har råd att faktiskt lägga på en redovisningsbyrå. Viktigt här är att också tänka på hur mycket du kan tjäna på det du lägger ut – return on investment. Det är ju inte alltid svart eller vitt och man måste ibland betala lite pengar för att i slutändan tjäna pengar åt företaget.
  • Gör din egen research genom att söka efter redovisningsbyråer online. Genom att göra detta kan du få reda på vad tidigare kunder tyckt om en viss byrå och upplevelsen med dem och därmed också undvika att göra affärer med oseriösa byråer.
  • Det är också smart att gör en extra kontroll med Bolagsverket för att försäkra sig om att redovisningsbyrån man vill arbeta med är ordentligt registrerade i landet.
  • Sist men inte minst – se alltid till att du förstår vad som ingår i ett eventuellt avtal. Ingen vill få en obehaglig överraskning i den händelse du mot förmodan skulle vara missnöjd ett tag in i avtalet.

Framtidens digitala redovisningsbyrå är också något som media flitigt diskuterar. På TV, i tidningar och i andra sammanhang kan man höra och läsa om hur redovisningen förmodligen kommer att ske i framtiden. Nyfiken – Svenska Dagbladet skriver i den här artikeln om spännande teknik och en digital redovisningsbyrå som kommer att bli verklighet fortare än vi tror.

Redovisning har traditionellt sett varit något som många företagare har dragit sig för och sett som ett oönskat måste. Dock håller detta på att förändras och redovisning kommer i framtiden att i allra högsta grad bli något som till och med den mest okunnige företagare inom detta område kommer att tycka är om inte roligt så i alla fall relativt enkelt. Framtidens digitala redovisningsbyrå kan med andra ord skapa nya följare och fans – där man minst anar det.